Op de fiets over de Golden Gate (N-E) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Op de fiets over de Golden Gate (N-E) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Op de fiets over de Golden Gate (N-E)

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

21 April 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Uitgeslapen! 09.00 pas uit bed, heel bijzonder, rustig aan ontbijten, bakje koffie (Nederlandse, gewoon D-E uit ons eigen koffiemakertje), effe in de zon zitten en dan langzaam naar de bus.

We huren fietsen (wel eerst anderhalf uur in de bus gezeten en dit is de dichtsbijzijndste camping). We vragen niet naar de prijs, ook de fietsenverhuurder in SF moet een duwtje meekrijgen.
We gaan de Golden Gate Bridge over op de fiets. We huren ze onder bij de baai en we moeten helemaal omhoog fietsen, Nou, ik kan je vertellen, was blij met de laagste versnelling, toen ik eenmaal boven was. Het is een echte toeristische trekker, dus druk. Voetpad en fietspad is hetzelfde en Amerikanen op de fiets zijn heel gevaarlijk bezig.
Net als in Nederland ben je als automobilist aansprakelijk als je een voetganger of fietser aanrijdt. En omdat de Amerikaanse fietsers zo gevaarlijk doen (bijvoorbeeld midden op de weg stoppen) , word je, bij voorbaat al, alle ruimte gegeven.

De hele vakantie hebben we iedere dag geprobeerd onszelf samen op de foto te zetten. Meestal lukte dat, vandaag......
Na de brug nog even een tijdje rondgefietst door downtown SF en aan het water in het zonnetje gezeten. Nu eerst de koelkast leegeten en straks nog even bubbelen.

English
Slept in! 09.00 out of bed, special, easy breakfast, cup of coffee (dutch brand out of our own coffeemaker), for a brief moment in the sun and than slowely to the busstop.

We rent bikes (first 1,5 hours in the bus, and this is the closest campingground to downtown SF).
We don't ask the rentingprice, the people in San Francisco need a push too.
We do the Golden Gate Bridge by bike. We rent them near the bay and we have to cycle all the way up. Well, I can tell you, I was glad with the lowest gear.It is a really touristic event, so it was busy. Footpath and bicycle lane(two ways) on the same part.
Just as in the Netherlands, you are responsible hitting a pedestrian our cyclist. And because of the fact that American cyclist doing dangerous stuff (for example stopping in the middle of the street), we are given, in advance, all the space you need.

During our holiday we tried to fotograph ourselves, most of the time it succeeded, today.....

After the bridge some time through downtown SF and sat to the water in the sun. Now first we have to eat our refrigerator empty and than time to go the spa.

• 21 April 2012 - 08:29

John:

Misschien dat de reis te vermoeiend is geweest en dan wordt je een beetje trager! Have fun

• 21 April 2012 - 15:46

Els:

Fietsen over d ebrug;p Nederlandser word t niet! ohja, de afwasmachine is overleden... alsin, er zit een scheurtje in een pijpje, kan gefixt worden! no problemo! verder was de stroom eraf, en is martin geweest om de aardlekschakelaar om te zetten (durfden we niet) en was t etentje hier ontzettend geslaagd, en super gezellig! gelukkig hadden we de afwas al klaar;p. Hondjes worden morgen opgehaald, tom neemt ze morgen mee naar Assen, en Judith laat ze dinsdagochtend uit. xje

• 21 April 2012 - 15:53

Jeannette:

I'm glad to hear that you have reached your final destination!! I hope your trip was everything you had hoped:)

• 21 April 2012 - 17:20

Jannie Van Der Deure:

@John, ja , hij wordt een dagje ouder (gelukkig)
    @ Els, prima geregeld!
    @ Jeannette, it was an amazing adventure!