Boston en walvissen - Reisverslag uit Brattle, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Boston en walvissen - Reisverslag uit Brattle, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Boston en walvissen

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

03 Juni 2013 | Verenigde Staten, Brattle

heel vroeg op, half zes, we rijden om kwart voor 7, maar het valt tegen, voor we Jersey city verlaten hebben is het drie kwartier later. Eindelijk de I(nterstate) 95 op. En dan...... weer die @#$%^&* brug, de George Washington Bridge, vlak ervoor eraf, rondje van vijf minuten en gestopt bij de politie. Terwijl Wil binnen aan het vragen is, komt er een agente aan me vragen wat ik in vredesnaam daar doe en dat ik nog erger in de weg sta. (Sorry officer, won't happen again). Op hetzelfde moment komt Wil er ook aan en ja, we moeten weer die @#$%^&* brug over.
De weg is soms heel slecht, maar al heel snel zien we Boston. Alles wordt goed aangegeven en voordat we het weten, hebben we de RV geparkeerd, kaartjes gekocht en zitten we op de boot om heel misschien walvissen te zien.
Het is een katemaran en we gaan full speed! We staan op de punt, de zee schiet onder ons door, geweldig!
We varen ruim een uur en degene die de boel aan elkaar praat, geeft ons al op voorhand de waarschuwing dat er zo maar geen walvissen zullen zijn. De zee is erg onrustig het waait hard.
We zijn van te voren gewaarschuwd, dus Els, Hein en ik hebben anti-zeeziekte pillen geslikt, Wil en Yvonne niet.
We moeten rondkijken, we dobberen wat en na ongeveer 10 minuten denken we allemaal dat het niks wordt. Geeft niks, want de boottrip is al geweldig.
En dan ineens, spuitgat, en omhoog met dat lijf, de staart, de rug (het is een bultrug), dan zien we weer niets en opeens is hij/zij daar weer. Voor de whalewatchers is dit een nieuw exemplaar, ze zijn net zo enthousiast als wij, uiteindelijk blijkt het toch een bekend exemplaar te zijn, waarschijnlijk een mannetje!

Geweldig!

Terug is Yvonne zo ziek, vijf keer in het zakje, maar ze is niet de enige. De bemanning is allerhartelijkst en behulpzaam. Verder heeft niemand van ons last (hooguit een klein beetje). De terugweg gaat nog sneller, maar is tegenwind en de boot danst, klapt over het water!

Overigens hebben we vandaag New Jersey, New York, Connecticut, Rhode Island, New England, Massachutes en Vermont gedaan. Och, we beginnen steeds meer op een stuk of wat Aziaten te lijken, die even Europa doen...