Drie staten op één dag (N-E) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Drie staten op één dag (N-E) - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Drie staten op één dag (N-E)

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

02 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vanmorgen op tijd aan de eieren met bacon. Het belooft een mooie dag te worden. Gisteravond besloten om richting Hannibal, Missouri te gaan, als het lukt.
We rijden op de 24 en Wil is helemaal in zijn nopjes, verschillende vliegpalen staan langs deze weg. Ik maak een foto, wanneer voel je je thuis?..............
Het landschap was als Limburg, maar verandert in een uitgestrekte, als in Groningen, akker, waar nu nog niet, maar straks twee meter hoog mais staat, zover als je kunt kijken.
Ook kilometers windturbines, geen 10, geen 100, maar wel 1.000, zover als je kunt kijken en dan vijf rijen dik. (gedurende bijna 60 mijl).
Onze tomtom wil ons steeds over de snelwegen hebben, maar we zijn eigenwijs en blijven op de 24. Rustig aan (55 mile = bijna 90 km) en door de dorpen/steden niet meer dan 30/40 mijl. Prachtige koloniale huizen, maar ook heel veel verval. De armoede straalt ervan af. En het gekke is, ondanks dat de temperatuur goed is, geen mens op straat.
Omdat we door een tijdsgrens gaan, winnen we een uur, gelukkig, want anders was het weer laat geworden. Oftewel we hebben Hannibal gehaald. In de stad van Mark Twain aan de Mississipi vinden we een mooi plekje. We komen de manager tegen en zij zegt: we zijn gesloten, maar zet hem maar ergens neer, we zien u morgenochtend wel. Oh ja, en het wachtwoord voor het internet is MTCAVE11.

En het eten is weer lekker, met dank aan Trudy (steaks), Jeannette (aardappelen), Grapefruits (Rena)
Schneider Wil versus Jannie 16-10
en de temperatuur is 30 gr.C (morgen maar even een paar korte broeken kopen!)

Early this morning eggs and bacon. It seems to become a beautiful day. Yesterday we decided to try to reach Hannibal, Missouri. We drive the 24 and Wil is very pleased, some flyingpoles (gas) are along the road, he is feeling at home......
The landscape was like the Southern of the province of Limburg (hills and bush), but it changes in Northern Groningen, fields, as far as you can look, Corn silo's and very big John Deere tractors and in a few months covered with corn 2 mtrs high.
Also windturbines, no 10 or 100, but probably a few thousands of them. Five in a row and that for almost 60 miles. Our GPS wants to follow the highways, but we are stuborn and stay on the 24. Easy going, 55 miles ph and in the villages 30/40. Beautiful kolonial style houses, but also much poverty. And the strange thing is, nobody in the street, despite the good weather.
Because of the fact we are hitting a timezone, we gain an hour. Luckely, otherwise we shouldnt made it.
Hannibal we made, the town of Mark Twain, on the Mississipi. We run into the manager of the camping site saying they are closed, but place the camper somewhere and we see you in the morning. Oh and the password to our free wii-fi is MTCAVE11.

And the food is again good with thanks to Trudy (steaks), Jeannette (potatoes) and Rena (grapefruits)

Schneider Wil versus Jannie 16-10. (we had some discussions about if we should count trailers that are for rent and old trucks on a scrapeyard to)
the temperature is 30 gr. C (tomorrow we have to buy some shorts )