In de achtbaan door Missouri en nog meer N-E - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu In de achtbaan door Missouri en nog meer N-E - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

In de achtbaan door Missouri en nog meer N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

06 April 2012 | Verenigde Staten, Denver

In de achtbaan door Missouri 374 miles later zijn we in Kansas, Sabetha. Als in een achtbaan.De camper klimpt wel en daalt nog beter, Maar als je onderweg naast de bestuurder zit en toch al niet van achtbanen houdt......
In Sabetha geen campingbaas dus maar 22dollar achtergelaten bij vertrek.

De volgende morgen om kwart over 8 vertrokken. Het is 5 april. De omgeving waar we doorheen rijden lijkt weer op Limburg, maar dan veel meer. We stoppen bij een Wallmart in Lincoln (Nebraska). Boodschappen voor een week, ze verkopen er trouwens alles.
Daarna vertrekken we en reizen langs de rivier South Platte, onderdeel van de ORegon-trail. Deze staat is nog wijdser als Kansas en hier loopt veel beef op pootjes.Ook de treinen zijn lang (142 wagons getrokken en geduwd door 5 locomotieven.De highway is goed (nr. 80) en alleen het laatste stukje binnendoor. Voor het eerst op een state-camping (oftewel in een parkt) geld in een envelop en daar staan we dan, helemaal in ons eentje. Overigens is het al een beetje woestijn hier, veel zand, cactus en tumbleweed aan het meer McConaughy.

Schneider Wil versus Jannie 16 - 19. Voor de niet ingewijden: dat is een vervoersbedrijf met oranje trucks

English
In a rollercoaster through Missouri. 374 miles later we are in Kansas Sabetha. I do not like rollercoasters but the driver does!

Next morning leaving soon, It is april 5th. De surroundings are again like Limburg (NL), but much more of it. After the shopping in Lincoln, Nebraska, we take the 80 along the river South Platte.Very wide and open country with al whole lot of beef on four legs. The trains are very long (142 wagons and 5 locomotives).
On lake McConaughy we vind a spot in a park.A little bit sandy (desert), sticky plants, and tumbleweed. We are al alone.