Moeilijkheden onderweg. N-E - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Moeilijkheden onderweg. N-E - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Moeilijkheden onderweg. N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

06 April 2012 | Verenigde Staten, Denver

EWe vertrekken weer om 08.00, gister 404 miles, vandaag zullen het er uiteindelijk 318 worden. We gaan niet direct naar Denver, niet al te 'ver' zijn twee beroemde rotsen van de Oregon-trail. Langs de North Platte richting Scottsbluff.
Ong. 25 km voor S. de Chimney Rock . Een herkenningspunt voor velen in vroegere dagen. Wat wij gister en vandaag hebben gereden, werd 'vroeger' met paard (en/of wagen) gedaan. De pioniers noemden dit de Oregon-trail en de rotsformaties waren al van verre te herkennen als begin van de tocht naar de rivier de Missouri of als herkenning van het begin van de Rockys. Na in Scottsbluff de gelijknamige rotsformatie te hebben bekeken, gaan we verder naar Denver.
Het waait hard. We nemen de 71 richting Colarado. We stijgen en stijgen en het blijft waaien.
We zien niets, niets als prairie, gras, prairie, gras en nog meer prairie en gras. We stijgen nog meer en het gaat nog harder waaien. Vlakbij het hoogste punt van Nebraska (5400 feet) een klap en veel gebonk en lawaai. Het hart zit mij in mijn keel. Midden op een hoogvlakte niets te zien als prairie en gras blijkt dat door de harde wind ons zonnescherm is uitgerold en ook het dak van de uitschuifkamer. Beiden staan nu te klapperen. Het touw waarmee het scherm ingerold kan worden is weggewaaid. Met vereende krachten proberen we alles weer goed te krijgen, dat lukt half. Gelukkig zijn we onderweg naar Denver en daar zit een adres van ons verhuurbedrijf.
We proberen zsm daar te komen, maar we zitten nu eenmaal op die hoogvlakte dus het duurt nog 80 mijl voor we weer op een echte snelweg zitten en intussen alleen maar prairie en gras, zover als je kunt kijken.

Eindelijk om half 4 zijn we bij de Road Bear. Degene die ons de camper heeft uitgelegd en meegegeven is ook aanwezig, hij kijkt raar op.
Binnen enkele ogenblikken zit er al een monteur op het dak en nog een om het dak van de slide-out te repareren. De rest van de monteurs schiet ook te hulp en binnen een half uur verhelpen ze alles (zonnescherm, dak, lekkende douche, deuropener, rammelende kookplaat). Ze zwaaien ons uit en wensen ons nog een fijne vakantie.

We blijven hier voor 2 nachten, voorstad Golden, Denver.

Schneider Wil - Jannie 17 - 20
ENGLISH
Leaving at eight direction Scottsbluff (Jeannette? Something to do about.....). Some famous rocks along the road (chimney rock and scottsbluff). After that we find ourselves on the 71 direction Denver. It is stormy weather and the only thing we do for the first half an hour is climbing. We only see prairie and gras, lots of them. Nearby the most high point of Nebraska (5400 feet), we hear some loud noise! My heart is in my throat! Because of the very hard wind, the awning is rolled out, so is the roof of the slide-out.We look like a sailboat.
We fix it, but only half. Luckely there is a workshop of Road Bear in Denver.

At half past three we are there and in a few moments there are three mecanics working (awning, roof slide-out, leaking bathroom, door-opener, noisy cooking-plate) and they fix everything. They are also very curious, our RV is the first they see in this new design.
They wave us half an hour later goodbye and wishing us a good holiday.

We are in Denver, Golden, we stay here for two nights.

Schneider Wil-Jannie 17 - 20 (this morning we had one at our tail voor more than 15 minutes but the truck was white so we saw it when he passed us) Those guys drive on average 10...15 mile faster than we do.

• 07 April 2012 - 08:36

Els:

Jeetje! wat schrik je dan! Gelukkig is met jullie alles goed! hele dikke kus!

• 07 April 2012 - 13:51

Nina:

Wow, ziet er mooi uit allemaal. En klinkt ook goed. Behalve die camper dan... Gelukkig is alles oke! Dikke kussen uit het koude natte Nederland.

• 07 April 2012 - 14:35

Annemieke:

Jeetje zeg, dat zijn nog eens avonturen! Gelukkig dat alles zo snel gerepareerd kon worden.

• 08 April 2012 - 13:49

Betty:

Yiieha, geweldig wat een avontuur weer! Meer tekst en meer foto's gewenst, ben vet jaloers. Wat ziet het er allemaal geweldig uit en de verhalen zijn superleuk om te lezen.