Eerste dag in de Rockies N-E - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Eerste dag in de Rockies N-E - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Eerste dag in de Rockies N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

09 April 2012 | Verenigde Staten, Moab

Propaan, Gas tanken, watertank is vol en de vieze leeg. Highwy 70, dwars door de Rockies, richting Rifle (State park, Rifle falls)
Goed geslapen, beginnen te wennen aan de tijdverschillen en waren erg moe gister. De douch, die nog steeds een beetje lekt, is niet groot, maar wel lekker.

We komen langs Lake Dillon, het ijs ligt er nog op. De weg is goed, maar soms erg stijl. Bij de Eisenhower-tunnel zitten we op 11.000 feet en zijn ze aan het skieen. Heb besloten niet te gaan, er is zoveel anders te zien en te doen.

En dan de Glenwood Canyon. Wat een overweldigende natuur, de rivier de Colorado heeft zich in de rotsen gesneden en ze hebben de interstate nr. 70 er naast gelegd in twee hoogtes. Onder de laagste een fietspad en op de andere oever de trein. De foto' s kunnen niet weergeven hoeveel indruk dit maakt.

Nu zijn we in Rifle Fall, voor 20 dollar een overnachting. Het is druk, zal wel komen door 1e paasdag en het mooie weer. Ik zit in de schaduw, ben nogal verbrand gister, dus T-shirt lange mouwen.
We gaan nog even wandelen, gedurende 2 uur geklommen, geklauterd en gewandeld. Blij met onze dikke schoenen. en wat een cadeuatje deze wandeling, beek, salamander, eekhoorn en ook nog watervallen. In een woord: adembenemend.
' s Avonds blijven we weer met nog twee kampeerders achter.

English
All tanks are full or empty, we going in the mountains. Highway 70, will take us to Grand Junction or some place nearby. Slept well, shower is allright.
We come along Lake Dillon, the ice is still there. The Eisentower tube is at 11.000 feet and they are skiing.
And than, Glenwood Canyon. It is very impressive. The foto' s taken can't expres how much.

Now we are in Rifle Fall, it is very busy, probably due to the Easter weekend and the great weather. I am in the shadow, had a little bit of a sunburn yesterday. So to me long sleeves.
We are going for a hike, and for 2 hours we climbed, walked and we are very happy with our moutain shoes. It is really beautiful here, a creed, reptiles, squirrels and waterfalls. Just one word: breathtaking.
In the evening all, except for another 2 couples, tourist are gone.