Oooooooohh!N-E - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Oooooooohh!N-E - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Oooooooohh!N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

09 April 2012 | Verenigde Staten, Moab

Het is weer mooi weer. Beetje nevelig. We zoeken de 70 weer op om eerst maar weer eens kilometers te maken. Na Grand Junction verlaten we de snelweg en gaan de binnenlanden in. Een beetje een gok, want we weten niet of we met dit grote ding overal kunnen komen. Sommige borden geven aan dat vrachtwagens over 56 ton niet hier mogen komen, de passages zijn hier en daar erg nauw en Wil is blij dat hij geen tegenliggers tegenokomt (nou ja, geen grote), want af en toe rijden we op het randje.
Wil zegt : " gelukkig zit jij aan die kant".
De beef loopt hier ook nog eens gewoon langs en
op de weg. Dat noemen ze een Open Range. Dood kalf als resultaat (nee wij niet!).
Geen spijt, we komen in de Colorado Canyon en de oooohs en aaahs en moet je nu eens kijken zijn niet van de lucht. 185 foto' s later zijn we om 13.00 ur in Moab.

Effe uitrusten, verhaal van gisteren opschrijven en om 15.00 uur vertrekken we naar The Arches. Een Arch is een boog van steen, ontstaan door erosie.
Enfin, het verhaal wordt saai, we vallen van de ene verbazing in de ander. Vier uur later, 2 wandelingen van een uur en van anderhalf, en lang niet alles gezien. Intussen zijn we moe van alle wonderen. En ik van de ruim 300 foto' s die ik gemaakt heb. Wil hoefde niet zoveel vandaag, een beetje sturen en maar 239 miles.

Morgen vertrekken we weer, waarschijnlijk naar Canyonland. Niet zo heel ver hier vandaan. Geen internet daar want we gaan in het park kamperen.

English
It is beautiful outside, warm and clear. We hit the 70 again. After Grand Junction we leave the Interstate. A little bit of a gamble, we do not know our camper is going to fit.
No regrets though, we find ourselves in Colorado Canyon and the oh' s en ah' s are there.At 13.00 o' clock we are in Moab.
Time to rest and type the story of yesterday.
15.00 h, we go to The Arches. It is becoming boring, again we are amazed. Four hours later, 2 walkes and we did not see everything. We are tired of all the miracles, En I am especially of taken 300 pictures. Wil did nothing, sitting behind the weel and just 239 miles.
Tomorrow we leave, probably to Canyonland. Not that far. No internet, we gonna camp there in the park.

• 10 April 2012 - 14:34

John:

Onwijs mooie foto's!

• 10 April 2012 - 18:29

Tom:

Daag Wil en Jannie,

Zo te zien hebben jullie het erg naar jullie zin daar in de states. Vooral de foto's van de Rocky's zijn erg indrukwekkend. Alvast heel erg bedankt voor het cadeautje :). Ik vind de shirts allebei gaaf maar mijn voorkeur gaat een klein beetje naar de witte.
    Ik wens jullie nog heel veel plezier voor de resterende tijd.

Groetjes Tom

• 10 April 2012 - 18:45

Els:

Jeeeetje, wat een prachtige foto's!! super gaaf! ben stiekem wel blij dat ik niet langs zon canyon afgrond hoef te rijden;p

• 11 April 2012 - 00:18

Jannie Van Der Deure:

Tom, is helemaal goed, de witte is voor jou,de blauwe voor Hein.