Rood, grijs, geel, bruin, groen, zwart, enz. N-E - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Rood, grijs, geel, bruin, groen, zwart, enz. N-E - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Rood, grijs, geel, bruin, groen, zwart, enz. N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

10 April 2012 | Verenigde Staten, Torrey

Vandaag om 8.30 vertrokken en gekozen voor de binnenwegen. De 191 en daarna de 95 en de 24. Op papier leek het niet zo ver, maar van te voren bedacht dat we ook onderweg wel ergens zouden kunnen overnachten. En dan begint het, mooi, mooier, nog mooier en op z' n mooist. Ik word er moe van. Alle indrukken zijn zo overweldigend en bij iedere bocht is er weer wat anders te zien.
Intussen maak ik ook nog foto' s van gaslocaties, pijpen, vliegpalen, compressorstations, want Wil gaat deze aan zijn collega' s laten zien.

We hebben vandaag geen haast. Gister wat teveel gelopen en dan moeten de spieren/knie/heupen wat rust
krijgen. Dus bij iedere bezienswaardigheid, voor de koffie, voor de lunch, of zomaar, we stoppen en kijken rond, lopen wat rond.
Ontdekken enorme mieren en salamanders, verschillende planten (ook bloeiende) en een soort van leguaan,

We gaan over het Red Rock Plateau, langs de Henri Mountains, door de Glen Canyon, zien de Colorado, de Dirty Devil, Freemont River en diverse creken stromen.
Stijgen een beetje en soms niet meer als stapvoets, dalen snel of nog sneller met een percentage van 5 tot 10%.

En dan om 17.00 uur draaien we de camping op. Erg mooi hier, we zien de zon verdwijnen (al om 20.00 uur) en ze hebben een winkel (erg mooi cadeautje Els!)

De titel geeft aan dat er bergen/stenen/heuvels zijn in heel veel kleuren van Moab naar Torrey gedurende 255 miles

English
Left at 08.30 hours and chosen voor de inner roads: 191, 95 and 24. On the map it is not very far, but you never know, so we decide we can stop anywhere. And than it starts, beautiful, more beautiful and most beautiful. I am getting tired of it. It is so unbelievebal the things we see. After every other turning something else amazing is to see.
We are not in a hurry today, so we see giant ants, lizzards, divers (blooming) plants and even a leguaan.

We go over the Red Rock Plateau, the Henri Mountains along, through the Glen Canyon, see the Colorado, the Dirty Devil, the Freemont River flowing. Go up a bit and sometimes very slow and go down quick or even fast with a percentage of 5 to 10.

Finally at 17.00 we are there. It is very nice here, we see the sun going done (at 20.00) and because of the shop, on the campground we buy a indian present to Els.

The title is saying Red, Yellow, Gray, Brown, Black, etc, because of all the colors the hills, mountain, stones can have during the trip today from Moab to Torrey during 255 miles.

• 11 April 2012 - 08:01

John:

ziet er allemaal nog steeds fantastisch uit. Geniet er van !

• 11 April 2012 - 08:51

Yvonne:

Ziet er echt super mooi uit!! Geniet ervan :)

• 11 April 2012 - 10:46

ZOON!:

Vet mooi!

• 11 April 2012 - 19:42

Karin S:

Wow,... geweldige reis tot nu! Het landschap vraagt om gefotografeerd te worden.
    Grappig is dat ik afgelopen week 3x uitgenodigd ben door Amerikanen om naar hun woonplaats te komen.
    In Hoorn leggen in een aantal maanden 14x cruiseschepen aan met Noord-Amerikanen die 'Waterways of Holland and Belgium' geboekt hebben. Ik ben gastvrouw en dineer met een groep, in 1 vd 3 historische gebouwen in Hoorn. Zij vragen mij de hemd van het lijf over bv hoe leuk 't is dat wij Hollanders planten voor de ramen hebben. Op mijn vraag waarom zij niet, blijkt dat ze geen vensterbanken kennen. Etc... hele leuke contacten!
    Jannie, je bent van harte welkom in de Plataan èn op no. 312, vanzelluf!
    Veel plezier en tot de volgende reactie,
    o ja, Wilco's groeten stuur ik mee!