Afbrokkelend asfalt en links en rechts lucht N-E - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Afbrokkelend asfalt en links en rechts lucht N-E - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Afbrokkelend asfalt en links en rechts lucht N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

11 April 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

SNet aangekomen in Bryce Canyon City. Vanwege het verwachte weer (sneeuw) niet in het park, maar op een gewone camping, dus ook internet. Hieronder een verslag van vanochtend met een paar foto' s. Ik heb bij het verslag van gister nog een paar foto' s toegevoegd, die ik jullie niet wilde onthouden.
Vanmorgen over een aantal passen. Tussen de 7.500 feet en de 10.000 feet (delen door 3 voor de meters). Het waait boven erg hard en er ligt sneeuw, het is koud. Naar
beneden ruikt het ineens erg naar verbrande remschijven. Veel berk en grove den, jammer, was net te laat voor een groep herten. Weer een les: "altijd je camera in de aanslag!"
We gaan over een smalle pas, links en rechts canyon en vooral veel niets. Het asfalt brokkelt zelfs af. Ik vind het doodeng, als ik het van te voren geweten had.....
Maar we zijn onderweg naar Bryce Canyon en de enige verbindigsweg is deze. We worden gewaarschuwd voor steile afdalingen, krappe bochten. Als Wil stopt en ik moet uitstappen, hangen mijn voeten in het luchtledige, dus stoppen we maar niet.
Gelukkig heb ik mijn camera, door de lens lijkt het minder eng.
Onderweg weer veel mooie rotsformaties en hele diepe dalen. Als het weer het toelaat(het sneeuwt al een beetjeaf en toe) gaan we straks nog even de Bryce Canyon in

English
Just arrived in Bryce Canyon City, we are going in the Canyon this afternoon. Because of the weatherexpactations we found ourselves a normal camping instead off the parkcamping.
This morning over some passes, between 7000 and 10000 feet.. It is stormy, it is cold and there is snow. Down hill the smell of burning brakes. Jus missed some deer.
We go over a very narrow pass, on the left and the right canyon and air. Even the tartan is falling down. I am scared, if I had known this.......
But this is the only road to Bryce Canyon. We are warned
for steep hills, narrow curves and small roads. If Wil stops the car and I will step out of it, my feet will be in nothing. So we don't stop.
Luckely I have my camera, looking through the lens makes it less scary.

Again seen a lot of beautiful rock-formations. If the weather is oke (its allready snowing) we go see Bryce Canyon this afternoon.

• 12 April 2012 - 12:58

John:

Spannend allemaal maar gelukkig zijn jullie goed verzekerd toch ?!