Rotsformaties in de sneeuw N-E - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Rotsformaties in de sneeuw N-E - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Rotsformaties in de sneeuw N-E

Door: wilenjannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

13 April 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Vanmorgen werden we wakker in de sneeuw, het had een paar cm gesneeuwd op de camping, maar we verwachten straks in Bryce Canyon meer sneeuw, dat ligt namelijk hoger.De watertanks hebben we gister leeg laten lopen en dat gaan we vanavond weer doen. Vannacht een paar graden gevroren, komende nacht waarschijnlijk een graad op 6/7.

Gister net toen we weg wilden gaan, begon het te sneeuwen. Eigenlijk wel oke, want dan kunnen we ook gewoon eens een boek lezen.Vandaag niet te vroeg weggegaan. Net voor ons was de sneeuwschuiver langs gegaan en we kwamen hem tegen, net als een paar paarden, herten, elks of elken (een soort rendier) en mijn eerste squirrel te pakken, een raaf. En natuurlijk Nederlanders, je herkent ze zo, hebben een camper van dezelfde organisatie zonder license plate.
Koffie gezet na de eerste twee viewpoints. En daarna een wandeling naar beneden. We dalen heel langzaam bijna 170 meter en datzelfde moeten we natuurlijk ook weer omhoog, maar dan veel sneller. Buiten adem weer boven, na 2 uur en ongveer een lengte van 5 km, moe, maar wel erg voldaan.
Tegen half 3 weer terug op de camping, toch maar eens wassen en verder een beetje luieren.
Morgen naar Zion National Park en Las Vegas. De Grand Cayon en Monument Valley slaan we over, we hebben genoeg steen/rots gezien.

English
This morning we woke up in the snow, an inch. In Bryce Canyon probably more, because of the height. The watertanks emptied yesterday and tonight again. This night it was 30 F, but tonight it will be as cold as 21F.

Yesterday, just at the moment we wanted to leave for the Canyon it started to snow. Not so terrible, we read a book in stead.
This morning the snowplow was just before us and we saw horses, deer, and other deer, squirrel and a common Raven. And Dutch people, they are easily to recognize. They drive the same camper without licenseplates.
After the first viewpoints we made some coffee and we walked down. We climbing down very slow for about 550fts, but we have to do this uphill too.
Pritty tired we come back after 2 hours and 3 miles, but with a great feeling.
Back on the campground some washing and being lazy.
Tomorrow to Zion NP and Las Vegas. The Grand Canyonand Monument Valley will pass, we have seen enough stones and rocks.

• 13 April 2012 - 09:15

Judith:

Wat een geweldige foto's! Wat een overweldigend land moet het zijn. Geniet ervan!!!

• 13 April 2012 - 12:13

HEin:

Wat een fotos!

• 13 April 2012 - 16:18

Rita:

Wauw......wat een mooie plaatjes!
    Veel plezier en volop genieten van het bijzondere landschap.

• 13 April 2012 - 21:39

Annemieke:

Ongelooflijk mooi! Met sneeuw kende ik deze foto's nog niet. En jullie zien er heel gelukkig uit!

• 14 April 2012 - 00:20

Jeannette Robinson:

Wow!!! Incredible photos. It must be breath-taking to see in person.

Also, nice photo of you & Wil in your winter coats. You could pass for Canadians:)