Rockefeller Plaza - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Rockefeller Plaza - Reisverslag uit Jersey City, Verenigde Staten van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Rockefeller Plaza

Door: WilenJannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

30 Mei 2013 | Verenigde Staten, Jersey City

Ach, arme Wil, heeft het nu te pakken, maar hij is een bikkel! Dus na het ontbijt vertrekken we richting Manhattan. Om 11 uur gaan de boys richting het vliegdekschipmuseum Intrepid Sea, Air and Space Museum.
Dit vliegdekschip was vandaag 70 jaar oud, stond al eerder op de nominatie om gesloopt te worden maar is nu een soort van herrinneringsmonument en wordt ook gebruikt voor publicitaire doeleinden. Alle vliegtuigen die Wil zich herrinnert van oude Dan Brown stripboeken stonden op het dek maar omdat dit schip zo lang "in service" was zie je ook vliegtuigen vanaf de oude Grumman propeller vliertuigen tot de A12 Blackbird en de F16. Verder een onderzeeer met de eerste atoomkoppen en een concorde. Omdat dit schip ook gebruikt werd om de in zeee gelande capsules van het Apollo programma te bergen was er ook veel over het Apollo programma, inclusief twee capsues en een van de russissche concurrenten. Wil en Hein besloten dat de ideale lengte van een marine/NASA man/vrouw in ieder geval kleiner dan 6 ft moet zijn.
De dames gaan shoppen, eerst lopen we richting de NBC Studio om een tour te reserveren, dan lopen we weer terug naar 43th street, Macy's, Victoria's Secret, The Gap and Forever 21.
Onderweg wordt er hier en daar een goede deal gesloten, geen taxes of korting bedongen op de souvenirs die vandaag voor het thuisfront zijn aangeschaft.
En dan nog een bikini, laarzen, zonnebrillen, oorbellen, truitje, Clinic spullen, 3 dassen (New York dassen voor mijn eigen saxofoonquintet!), was wel klaar hoor om half vier.....
Snelwandelend naar NBC en daar de tour van half vijf. Een paar studio's gezien en Els mocht voor Ankervrouw spelen.
Tenslotte waren we toch 26 jaar getrouwd dus ook gegeten op Rockefeller Plaza, koude soep en kip/steak/zalm en een enorme toet. Veel water en een glaasje wijn.
Dan toch nog even Rockefeller Tower beklommen. Rondom de skyline van New York in het half duister. Zo ver als je kunt kijken zie je lichtjes, Central Park, Empire State building, Wall Street, Statue of Liberty, Chrysler building, etc.
Het is nu 23.00 uur, een wijntje heb ik wel verdiend. Straks nog even douchen.

• 30 Mei 2013 - 15:42

Betty:

Nog gefeliciteerd jullie! Verder niets te melden behalve: JALOERS!!!