Singapore, dag 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Singapore, dag 1 - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Singapore, dag 1

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

09 Januari 2019 | Singapore, Singapore

een geweldige vlucht gehad, Singapore Airlines is echt top, prima eten, zeer vriendelijk en behulpzaam personeel, drie stoelen voor ons tweeën bij het raam, moest alleen niet 13 uur duren....

Om zes uur geland en om zeven uur al ingecheckt bij het Grand Pacific, we mochten alleen nog niet op onze kamer, het bed werd nog beslapen door anderen, snap je dat nou?
Dus snel iets luchtigers aangetrokken, wat is het hier verschrikkelijk klam warm (28 graden op dat moment met een luchtvochtigheid van 96%). Om vijf over zeven stonden we dus weer op straat en we zijn maar richting stad vertrokken. We hadden wel zin in koffie, maar alles was nog dicht. Wel een flesje water kunnen scoren intussen. En die koffie smaakte om half elf ook nog wel lekker. Wel duur, 20 Dollar, omgerekend €6,50.

Intussen vergapen we ons aan de wolkenkrabbers, de ene nog hoger dan de andere. Ik had ook verwacht dat het drukker zou zijn. Wel veel verkeer en dan vooral taxi's.

Er wordt volop gebouwd door, neem ik aan, vooral veel mensen uit India en Pakistan. Echt hard wordt er niet gewerkt, maar dat kan je ook nauwelijks verwachten met deze temperaturen. Grote groepen bouwvakkers zijn vooral met elkaar aan het praten en wijzen wat er moet gebeuren, een enkeling doet ook daadwerkelijk wat.

Om een uur mochten we eindelijk op onze kamer, lekker douchen en Wil slaapt inmiddels. Geen wonder, gister ging de wekker om half vijf en we hebben in het vliegtuig allebei niet al te veel/best geslapen. Het is nu drie uur, in Nederland acht, en we gaan zo weer de stad in, op zoek naar een eettentje.

• 09 Januari 2019 - 04:26

Alice:

Leuk om weer iets te horen over jullie nieuwe reis en dan ook nog over Singapore. Toen ik daar om de hoek woonde deed ik er ook enige tijd over om te ontdekken waar al die mensen toch waren. In de gigantische shoppingmalls! Ga bijvoorbeeld naar Orchard Road. Daar zijn de malls vaak ondergronds verbonden, ook met de metro. En neem een vestje mee als je naar binnen gaat ;-) Eten en drinken doe je het goedkoopst (en toch goed) op foodcourts die je ook in die malls vindt. Geniet ervan! Lieve groet en prettige reis verder.

• 09 Januari 2019 - 05:03

Karin:

De grote ontdekkingstocht gaat beginnen... veel plezier!

• 09 Januari 2019 - 11:28

Nina:

Fijn, dat jullie goed zijn aangekomen!
    Heerlijk genieten!
    Liefs, van mij en een knuffel van Beau :)

• 09 Januari 2019 - 15:14

Kristel:

Hartstikke fijn dat jullie veilig over gekomen zijn!!
    Ik ga jullie verhalen met veel plezier volgen. Lieve groet vanuit t kouder wordende NL
    Kristel

• 10 Januari 2019 - 05:08

Piet:

Leuk om jullie te volgen. Veel plezier en een goede reis verder.

• 11 Januari 2019 - 14:35

Liesbeth Van Besouw:

Ik geniet lekker mee van jullie avonturen down-under