Matapouri - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Matapouri - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Matapouri

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

12 Januari 2019 | Singapore, Singapore

we zitten dus in Matapouri, het mooiste strand van Nieuw-Zeeland, maar hoe kwamen we daar?

Donderdagavond zijn we nog even Singapore ingefietst, uiteindelijk hebben we die dag wel 50 km gefietst. Wederom heerlijk gegeten en genoten van de lichtshows. Blij dat we een dag extra in Singapore zijn gebleven.

de volgende morgen stond in het teken van uit en weer inchecken. Fietsen wegbrengen, kletsen met de beste man, die het onverantwoordelijk vindt van de stad om elke dag zoveel energie te verspillen aan de lichtshows. Ze proberen aan alle kanten een 'groene' stad te worden...
Vervolgens met de taxi terug naar het vliegveld voor onze tweede helft vliegen. We raken aan de praat met de chauffeur over het Nederlandse voetbal en hij is fan, vooral van Virgil van Dijk. Vraagt onze mening en voordat we er erg in hebben zijn we een half uur verder. De taxi was al betaald....

10 uur vliegen en de eerste 3 Harry Potter films verder landen we in Auckland op het noordereiland. Taxi naar de camperverhuur afrekenen en uitladen, is de deur op slot...nog net op tijd kunnen we de taxi terugroepen, verhuurbedrijf blijkt verhuisd te zijn, gelukkig maar kwartier verderop. Dat heb je als je in april 2018 geboekt hebt.
Uitleg en inrichten van de slechts 6-persoons camper (beetje klein...) en om 12.00 rijden we richting het noordelijkste puntje via de oostkust naar, ja, waar naar toe? Want we hebben wel vakantie en hebben vanaf nu dus niets meer geboekt, behalve onze vliegreis terug.

We rijden hier links, leek ons wel verstandig, de rest lijkt het ook allemaal te doen. In Whangarei zoeken we naar een supermarkt om koelkast en voorraad op te doen. Jam, vette mayo, heinz ketchup, alu folie, parprika, chapmpignons, verse knoflook, sla, lenteuitje, ei en spek, wortel, chocoladekoekjes voor Wil, lamskoteletjes, peper en zout, brood, boter en ja echt, goudse kaas. Koffie en koffiepruttelpotje hadden we zelf meegenomen. Gelukkig maar, want een koffiezetter zit niet in de camper.
Nadat we de grote weg hebben verlaten, geef ik af en toe een gil, dit tot genoegen van Wil (niet). Vind dat hij af en toe te dicht bij de rand van de weg zit, maar het ding is nu eenmaal 2,5 breed, 3,5m hoog en 7,7 meter lang...
We hadden al gelezen over de prachtige stranden en willen kijken of het klopt van Matapouri of dat echt het mooiste strand van Nieuw-Zeeland is. Nou ik kan je vertellen, het is echt heel mooi. En nog mooier we vinden een plek voor onze camper, 500 meter van dat strand.

we nemen eerst een duik in het heldere, visrijke water, hoge golven en heerlijk warm en gaan ons dan installeren. Alles aan boord, luxe hoor!

's Avonds wordt Wil aangesproken door een van de locals, staat met zijn familie (die denk ik eigenaar van de campground is) even verderop.
Hij heeft die middag met zijn speer (!) vis gevangen en heeft zoveel klaargemaakt of we een hapje mee-eten. Heerlijk en dan kletsen we wat verder en komt een ander familielid met zee-egels aan. Openbreken en dan de kuit (is als kaviaar) eten. Wil bedankt, maar ik vind het lekker!

En nu is het zaterdagmorgen (misschien ben ik wel miljonair, want ik heb nog ergens een staatslot liggen), maar in ieder geval voel ik me nu heerlijk rijk! Het is half 11 en 26graden, onbewolkt, we blijven nog een dagje.

• 13 Januari 2019 - 05:01

Piet:

Mooi om te lezen. Wat meer vertrouwen in Wil zijn rijvaardigheid mag wel. Hij heeft ons instrumentarium in september tenslotte veilig naar Bad Orb gebracht met een vrachtwagen(tje).

• 13 Januari 2019 - 05:41

Karin:

Dat ziet er goed uit! Heel plezierig.
    Ik pak mijn reisbeschrijving 2016 erbij en ja, echt mooi in het Noordelijke punt vh Noordereiland. In fotobeelden reis ik mee... en dit is pas het begin van NZD!!
    Geniet!

• 13 Januari 2019 - 13:12

Mirja:

Snap dat je het een kleine camper vindt