Schiereilanden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu Schiereilanden - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jannie Deure - WaarBenJij.nu

Schiereilanden

Door: Jannie

Blijf op de hoogte en volg Jannie

04 Februari 2019 | Singapore, Singapore

03/02 Vandaag weer een beetje toeren over het schiereiland boven Dunedin. Al snel (heel vroeg het is nog geen negen uur lopen we in de tuinen van het enige echte kasteel van Nieuw Zeeland, Larnach. Prachtig onderhouden gebouw met nog mooiere tuinen, heerlijk om in rond te dwalen en veel planten herkennen we. Een engelse landschaps/cottage tuin, die met zorg is aangeplant en goed wordt onderhouden.
Vervolgens rijden we naar het uiterste puntje, Harrington Point, waar de enige Albatros kolonie op vast land te zien is. Er zijn 16 soorten Albatrossen, allen in meer of mndere mate bedreigd. We zien vanaf dit (hoge) punt ook de pelsrobben zwemmen in het heldere groenblauwe water. Half 2 en we hebben ook de andere kant van de baai gezien. We zijn zo’n 25 km van ons beginpunt af en hebben er toch al weer 120 (soms wat spannende) kilometers opzitten. Een prachtige baai, Otago-bay, de waterweg naar Dunedin.

4/2 Hoera, Els is jarig, gistermiddag nog een kiwi-uitrustiing voor een heel klein mensje gevonden.
Onze laatste week is al begonnen en we proberen de resterede dagen niet te veel meer te doen, dus we gaan richting Christchurch (waarvandaan we vrijdag vliegen) en zien wel waar we terecht komen. In eerste instantie rijden we in mist, maar al heel snel wordt het warm en heet. We besluiten nog even het schiereiland boven Christchurch ‘te doen’ en rijden door naar Akaroa, waar het heel toeristisch en druk is. Keren kan even niet dus we rijden nog even door en zien een bordje met camping erop……Nou, dat heb ik geweten, gelukkig kwamen we geen (op eentje na, maar dat was gelukkig waar een splitsing was) tegenliggers tegen, zo smal.
Zie facebook voor ons uitzicht, dat was echt de beloning! Vervolgens 1,5 km naar beneden gelopen (pffff) om daar onze eigen baai te vinden. Heerlijk gezwommen, nog even gedacht (heb niet voor niks een bril) dat ik eindelijk die geeloofpinguin in het vizier had, maar nee, hij kon vliegen…..
Terug duurde het wat langer, maar dat is het voordeel van zo’n camper, het bier lag lekker koud